ועדת התאמה או שחרור משירות הצבאי

במידה ואתם כחיילים/ ות הולכים לטעון בפני ועדת התאמה לשירות לצורך שחרורכם המוקדם מהשירות הסדיר, אל תעשו זאת ללא הכנה. פניה לעורך דין מיומן,  כהכנה לתהליך, הינה תנאי חשוב להצלחה בו. לפניכם פרטים נוספים שיעזרו לכם להתכונן לקראת וועדת התאמה לשירות, בצורה הטובה והנכונה ביותר. כמו כן, החשיבות לייצוג הינה ראשית באפשרות כי וועדה בעניינכם אכן תתקיים, שכן וועדה כזו לא ניתנת באופן אוטומטי לכל מבקשה.

מהי ועדת התאמה לשירות?

ועדת התאמה לשירות למעשה בוחנת את ההתאמה של החייל להמשך שירותו בצבא, לאחר פניית מפקדיו של החייל לדון בכך. ועדה זו גם מכונה- ועדת שחרור משירות, מכיוון שביכולתה להכריע שהחייל ישוחרר משירות סדיר או שימשיך בשרות סדיר. במידה והוועדה מחליטה אכן להמליץ לשחרר את החייל, בגלל אי התאמה לשירות, על מפקד יחידת מיטב לאשר זאת.

מה ההליך של וועדת התאמה לשירות?

במהלך הוועדה, החייל משמיע את טיעוניו לגבי השחרור שלו באזני חברי הוועדה. לאחר מכן, בוחנים חברי הוועדה אם אכן הוא אינו מתאים לשירות, על סמך טיעוניו ועל סמך היסטוריית השירות שלו בצה"ל. את המלצתם הם מגישים למפקד מיטב. כאשר חייל  משרת יותר מ-12 חודש, הוא זכאי להטבות מהמדינה. הוועדה מודיעה לחייל כי ייתכן ששחרורו בטרם עת, יביא לשלילת אותן הטבות. יחד עם זאת, החייל רשאי לטעון בוועדה את טיעוניו לגבי ההטבות. לאחר שטיעוניו יילקחו בחשבון יחד עם שיקולי הוועדה, היא תמליץ על זכאות או על אי זכאות של החייל לגבי קבלת ההטבות.

איך להתכונן היטב לוועדת התאמה?

העומדים מול וועדת שחרור משירות וטוענים את טענותיהם לגבי שחרורם וכן לגבי ההטבות, הם אתם, החיילים. על מנת שטיעונים אלה יהיו אכן משכנעים, צודקים, נשמעים והכי חשוב שישיגו את מטרתם, עליכם, כמו כל דבר בחיים, להתכונן. הכנה טובה בנושא זה פירושה מפגש עם עורך דין מנוסה ומקצועי בתחום.

נשמח לתת לכם יעוץ מקצועי: 050-578-6480 •08-660-3221

יצירת קשר

לייעוץ ומידע חייגו:
050-578-6480 •08-660-3221
או מלאו פרטים:

*המידע המובא באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו בגדר יעוץ משפטי. המידע אינו מהווה אסמכתא משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי מתאים והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

Call Now Button דילוג לתוכן