עבירות היעדר מן השירות

אם הסתבכתם בעבירות עריקות, נפקדות או השתמטות, חשוב שתבינו קודם כל מה המשמעות של זה, ושתקבלו ייעוץ וייצוג הולם.

נפקדות, עריקות, השתמטות- מה ההבדל?

המשותף לעברות עריקות, נפקדות והשתמטות הוא שבכולן נעדר החייל מהמקום בו הצבא קבע שעליו להימצא. הבדל יחיד קיים בין סוגי עבירות אלה, והוא: אורך הזמן שבו החייל נעדר. העבירות של נפקדות ועריקות חלות בין אם החייל לא חזר לשירות לאחר חופשה, בין אם הוא לא התייצב לשירות או לתפקיד, ובין אם הוא לא התייצב ביחידה חדשה שאליה עבר בהחלטת הצבא. עבירת השתמטות, לעומת זאת, תיחשב במקרה שבו החייל אינו מתייצב, למרות שנקרא לכך בהתאם לחובת השירות הצבאי.

מהו הליך הענישה בעבירות העדר מן השירות?

כאשר החייל נחשב לנפקד, מפקד היחידה שלו מטפל בעניין ובעונש שעלול להגיע גם לשלושים וחמישה ימי מחבוש. כאשר החייל נחשב לעריק, הנושא עובר לטיפולה של הפרקליטות הצבאית. לאחר הגשת כתב אישום על עריקות, היא תכריע האם החייל יועמד לדין משמעתי או למשפט בבית דין צבאי, בהתאם לנסיבות. העונש המקסימאלי על עריקות הוא שלוש שנות מאסר, ויכול להיגרר גם לרישום פלילי.

מהו מקומו של עורך דין בעבירות העדר מן השירות?

נושא העריקות בדין הצבאי הינו נושא המורכב מחוקים רבים, שבהם סעיפים ותתי סעיפים. בכדי שכחיילים עריקים, נפקדים או משתמטים תהיו מיוצגים בצורה הולמת, יש צורך בעורך דין מנוסה הבקי בנבכי החוק לפני ולפנים. ייצוג נכון ומקצועי יוכל להביא לצמצום עונש המאסר ולהקטנת הנזקים, וכן במקרים מסוימים אף למנוע רישום פלילי.

נשמח לתת לכם יעוץ מקצועי: 050-578-6480 •08-660-3221

יצירת קשר

לייעוץ ומידע חייגו:
050-578-6480 •08-660-3221
או מלאו פרטים:

*המידע המובא באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו בגדר יעוץ משפטי. המידע אינו מהווה אסמכתא משפטית ואינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי מתאים והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

Call Now Button דילוג לתוכן